Jak na problém DPF
Možnosti řešení problémů s DPF jsou v podstatě jen 3 základní.
- Surové odstranění filtru pevných částic DPF
- Výměna DPF filtru za nový kus - viz ceny v našem eshopu
- Repasování filtru DPF
Každá z těchto možností má své výhody a nevýhody, které jsou rozepsány níže.
Koupě nového filtru (Cena cca 5000 - 38 000 Kč)
Vysoké vstupní náklady cca 200-1500 EUR bez montáže. Výhoda je, že zákazník získá nový filtr s plnou zárukou od výrobce. Po čase 70 000 - 400 000 km je nutné znovu měnit tento filtr.
Repasování filtru DPF
Cena od cca 5000 Kč. Nevýhodou je, že nikdy není jistý výsledek.
Odstranění DPF filtru (Cena cca 5000 - 9000 Kč)
Z pohledu zákona je vozidlo nezpůsobilé jízdy. Surové odstranění filtru DPF z vozidla. Výhodou je že se skončí všechny starosti s filtrem. Vozidlo již nebude ztrácet výkon a při ucpání se nebude spouštět regenerace (spalování) např. o třetí v noci při návratu z cesty domů. Zároveň klesne spotřeba vozidla o cca 0,3-0,7 l / 100km. Odpadá starost s další výměnou, protože zařízení v autě už není. Odstranění probíhá vymontováním filtru z vozidla a softwarových úpravou řídící jednotky.
Nevýhodu je, že při emisní kontrole stoupnou hodnoty. Podle zjištění standard je do 1. Pokud má vozidlo filtr, hodnoty se pohybují od 0,1- 0,3 a bez filtru mohou tyto hodnoty stoupnout na cca 0,6. U starších vozidel je možné, že požadovaná rezerva se zkrátí a později se může stát, že vozidlo nesplní tyto limity. Také se může stát, že technik přijde na toto odstranění a nenechá vozidlo projít TK. Např. v Německu policie velmi snadno odhalí, že filtr auto nemá.